Ce este deochiul??
Cred ca multi ati auzit despre bebelusi care sunt deochiati sau chiar ati experimentat pe dvs aceasta stare de deochi sau cel putin cineva din familie sau cercul de prieteni. Daca ti s-a intamplat probabil crezi in el, daca nu probabil crezi ca e o superstitie.Deochiul este o stare de rau, cu dureri de cap foarte mari, senzatii de voma, oboseala si chiar somn care nu poate fi tratata prin medicamente. Eu cred in acest deochi pentru ca mi s-a intamplat de cateva ori sa ma simt rau si sa am o stare de kko care nu mi-a trecut pana nu mi s-au stins carbuni sau mi s-a spus o rugaciune.
      Cea mai naspa experienta a mea de deochi a fost acum 2 ani, pe cand eram in concediu la mare si timp de 2 zile m-am simtit groaznic, fara pofta de mancare, dureri mari de cap, stare de voma, ameteala, greata, oboseala...Am luat medicamente, m-am odihnit, am zis ca e insolatie, dar nimic...pana cand nasa mea ma descantat si instant mi-am revenit. Nu mi-a venit sa cred, sincer. A spus rugaciunea in gand si in cateva secunde nu mai aveam nimic.
Descantece babesti sau rugaciuni: sa spui de 3 ori, in timp ce faci cruce la calcai: "Cum nu se deoache calcaiul meu asa sa nu ma deochi nici eu". Suna absurd nu?? Asta e doar una.
Alta ar fi: „Fugi deochi dintre ochi, din gene, din sprancene, din varful nasului, din maduva oaselor, din crestetul capului si du-te unde cocosul nu canta, unde popa nu toaca, acolo te-asteapta cu mesele intinse, cu faclii aprinse si las-l/lasa-o pe (numele persoanei) curat/a, luminat/a, cum Dumnezeu l-a/a lasat/-o, Amin!”, sau  Tatal Nostru pe care cel mai multi il rostesc cand sunt deochiati.Insa nu toata lumea are darul de a descanta deoarece la fel cum ai puterea de a deochia , la fel ai nevoie de puteri energetice pentru a descanta.
Alte remedii ar fi: sa portii o ata rosie la mana (asta e cel mai des folosita la bebelusi), sa porti cu tine o crenguta de busuioc,o bijuterie de aur, lenjeria pe dos sau sa porti diferite amulete sau talismane (unele foarte intalnite in diverse culturi) ca de exemplu ochiul albastru.
     Ca si o supozitie a ceea ce ar putea fi acest deochi este aceea ca ar fi o stare provocata de privirea admirativa sau invidioasa a unor persoane care fac asta voit sau fara sa-si dea seama, persoane care au un camp energetic mai puternic si deci care se spune ca iti fura din energia ta. Cu siguranta deochiul este un lucru rau, iar singurul antidot care se stie este acela al rugaciunii sau al descantecului, desi unii considera ca un alt remediu ar fi sa te gandesti la un lucru ce te face fericit..pentru a te reincarca cu energie pozitiva.
       Semnificaţia deochiului diferă de la o cultură la alta, dar credinţa este mai răspândită în rândul popoarelor din Orientul Mijlociu, din estul şi vestul Africii, America Centrală, Asia Centrală şi de sud, dar şi din Europa. Numeroase referiri la deochi se regăsesc în Vechiul Testament.
Tu ai fost deochiat? crezi in deochi?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu