Si m-am apucat de citit, am avut intentia de a citi "Jocul cu margele de sticla" -Hermann Hesse si dupa primele 20 de pagini m-am plictisit la propriu....nu m-a atras deloc (nici limbajul , nici exrpimarea...nici...) Asa ca am lasat cartea deoparte. Si au trecut 2 saptamani, ar trebui s-o inapoiez la biblioteca..azi maine, oi vedea.
Alta lectura inceputa si neterminata Trilogia "Barbati care iubesc urasc femeile"/ Stieg Larsson. Am luat-o ieri in mana (primul volum) azi l-am terminat. E genul de carte care n-o lasi din mana pana nu o termini, iar cand s-a terminat ai vrea sa o iei de la capat....
Suntem ceea ce citim??
Am abandonat ideea de a citi Jocul cu margele de sticla, chiar daca o mai recomanda cate cineva...dar cartile din Seria Cocktail descrise astfel :
Romanele chick-lit din colectia "Cocktail" sunt despre femei ca tine -- frumoase, destepte, ambitioase, care stiu sa se descurce in jungla urbana in care traim si au curajul sa fie ele insele. Citeste-le, sunt amuzante, tonice, pline de verva, dezarmant de sincere si ofera solutii nostime la problemele de care te lovesti zilnic, fie ca e vorba despre o discutie in contradictoriu cu un sef nesuferit, o gafa vestimentara de proportii, fie despre esecul unei relatii. Iar daca ai incercat sa-i intelegi pe barbati si ai dat gres, romanele lad-lit, cu si despre reprezentantii sexului tare, iti vor servi drept ghid in lumea lor atat de plina de capcane.....sunt mai aproape de generatia din ziua de azi, chiar daca unele au teme superficiale...in final au morala si inveti ceva din ele.
Am citit in jur de 10 carti din Colectia Cocktail si fiecare am savurat-o pana la capat.
Si ma gandesc...peste 100 de ani...nepotii si stranepoti vor invata despre vesnicul Ion, Harap-Alb, Ilie Moromete, Otilia, Felix, D-nul Goe.......nu ar trebui ca literatura sa se adapteze vremurilor actuale???
Ei si ce daca e Ion roman de referinta si Miorita sau Luceafarul opere de referinta ale literaturii romane. Mie o parte din opere nici nu mi-au facut placere...le-am citit, am desfirat firul in patru, analizand semnificatii, simbolistica si alte cele figuri stilistice si atat...
Printre cartile "moderne" sau chick lit care m-au cuprins si poate in lumea carora m-am transpus au fost:
  • Meg Cabot  - Regina gafelor
  •  Caprice Crane- Sunt aiurita si se ia
  • Iain Hollingshead- Douazeci si ceva
  • Mellisa Bank- Ghid de vanatoare si pescuit pentru fete
  • Anna maxted- Alergand pe tocuri
  • Sophie Kinsella-Supermenajera
Toate se gasesc la Editura Polirom daca ai bafta le gasesti si la un pret de nimic de 10 ron si te incita la lectura....si care au o coperta super chic...
Nu sunt absurda, dar sincer Miorita nu m-a ajutat in viata si nici Luceafarul.....
Bun sa revin la " Barbati care urasc femeile" daca iti plac romanele politiste, suspansul, misterul e trilogia must read!!  Va las...revin la lectura:D

PS. Astept recomandari de carti din categoria" nu le poti lasa din mana"....





6 comentarii:

daninho spunea...

eu prefer sa vad ecranizarile, nu conteaza daca sunt clasice sau moderne :))

Blog cu Dragoste spunea...

Nu ai inceput cu ce trebuia. "Jocul cu margelele de sticla" al lui Hesse trebuie citit ultimul, altfel nu vei pricepe nimic. Eu iti recomand sa citesti asa din Hesse: (in aceasta ordine) "Peter Camenzind", "Demian", "Knulp", "Siddharta", "Calatoria spre Soare-Rasare",Lupul de stepa" si abia apoi sa ajungi la "Margelele de sticla"

Anna Ioni spunea...

:) mersi de tip:P
i'll give it another try....peter camenzind is next:)

Teo spunea...

any agatha christie, breakfast at tiffany's, atonement, lolita...

Carmen-Silvia spunea...

buna!!! te ar interesa sa vinzi cateva din cartile colectiei cocktail pe care le ai citit deja? nu le mai gasesc disponibile in stoc si vreau sa le citesc si eu:) trimite mi un email la adresa gagicutza9184@yahoo.com si spune mi te rog frumos

Anna Ioni spunea...

Check teo..unele le-am citit:D
@ Carmen...cartile le gasesti pe net de comandat:D nu as vrea sa le vand, daca nu check la Biblioteca:)

Trimiteți un comentariu